HARTGE BMW 645Ci 5.1
2005.01.31. 08:32
 A német HARTGE tuning csapata legújabb áldozatának az elmúlt év egyik sláger autóját, a BMW 6 coupé-t választotta. A végeredmény pedig egy irtózatosan agresszív fenevad személyében látott napvilágot.
A HARTGE 645Ci 5.1-es V8-as módósított motorja 420 lóerőt és 520 Nm-t teljesít. A plusz teljesítmény egy új főtengellyel, új dugattyúkkal, és az elektronika optimalizálásával érték el. A megnövekedett erővel valamint az elektronikai korlátozás kivétele után a végsebesség 290km/h-ra a 0-100-ra való gyorsulás pedig 4.9 másodpercre javult.
A megfelelő sportosság érdekében a futómű is teljes cserére szorult, helyére természetesen komplett HARTGE sport futómű került, amivel az autó ráadásul 30 mm-el közelebb került is az aszfalthoz. A kellő úttartás és látvány érdekében 21”-os - kegyetlenül szép - HARTGE Classic II kerekek kerültek felszerelésre, elöl 255/30-as hátul pedig 295/25-as Continental vagy Pirelli abroncsokkal. Az autó 1695kg-jának megállításáról pedig a 380mm-es tárcsákkal szerelt fékrendszer gondoskodik.
 A HARTGE 6-os igazi erőssége azonban vitathatatlanul az optikában rejlik. A design rendkívül jól el lett találva, egyszerűen lélegzetelállító a szigor, amit sugároz az autó. Az eleje a kedvencem, a régi szériákat idéző hatalmas vese motívummal az új első lökős számomra első látásra szerelem. Ezen kívül még felkerült is egy új hátsó lökhárító is, keretbe foglalva a két dupla króm végű kipufogót.
Az autó belsejében is észrevehetjük a HARTGE ténykedését, mégpedig számos alumínium elem - kézifékkar, pedálok, váltógomb - beszerelése által. Az alumínium mellett a bőrrel is elég bőkezűen bántak, a belsőtér különlegességei pedig ezen túl a HARTGE bőrkormány valamint a 300km/h-ig mérő kilométeróra.
Részemről ment a 10 pont.
|