BMW M6
2005.01.19. 23:38
Az új M5-ös motorját, valamint az M3 CLS karosszéria könnyítési technikáit összegyúrva megérkezett végre az új M6-os. Korábbi cikkeinkben már több tuning 6-os BMW-ről olvashattatok, de erőben és felszereltségben az M6 verhetetlen: ki is tudhatná a legjobban, hogy mi kell ebbe a gyönyőrűségbe, ha nem maga az alkotócég tuning diviziója. Az új M6 a nagy elődhöz - az 1985-ös M635Csi-hez – hasonlóan a sportosság és az elegancia kiváló elegyét tükrözi, e mellett kiváló menettulajdonságokkal van megáldva.
 Az autóba az M5-ös ötliteres, 507 lóerős és 520Nm-es V10-es alumínium blokkos (mindössze 240 kg) motorja került, a - szintén az M5-ből ismert - 7 sebességes SMG váltó kíséretében. A legerősebb BMW kupé ezzel az erőművel akár 4,6 másodperc alatt is felgyorsulhat 100 km/h-ra, és simán túlléphetné a 300 km/h-s álomhatárt, ha a fránya elektronika 250-nél közbe nem avatkozna. Ezen azonban egy jó tuning szakember utólag könnyedén segíthet, és kipróbálhatjuk a 300km/h-ás száguldást is, mondjuk a német autópályán.
Az 1L/100lóerős arány eléréséhez számos, az M5-nél már ismert dologgal találkozhatunk. Ilyen például a világon talán az egyik legjobb motorvezérlő elektronika az MS S65-ös vezérlőegység, ami egy 32 bites processzort használva másodpercenként több, mint 200 millió utasítást, és 50 bejövő jelet képes kezelni. A hengerenkénti pillangó szelepeket az elektronika másodpercenként 200 alkalommal ellenőrzi, és állítja be a gázadás mértékétől függően - a szelepek zárt állapotból 120 milliszekundum alatt képesek teljesen kinyílni. Természetesen mindezek mellett még számos komoly technikai megoldással is találkozhatunk. Szintén nagyszerű dolog az autó hétsebességes váltója, mely egy ún. Drivelogic funkcióval ellátva. A Drivelogic váltási kombinációk beállítását teszi lehetővé, attól függően, hogy milyen váltási sebességet preferálunk: összesen 11 féle programra van lehetőségünk, ebből 6 manuális és 5 automata fokozatban.
Az M6-os a karosszéria mellett futóművét is az alap 645Ci-től örökölte, kivéve, hogy ebben az esetben alapfelszereltség az amúgy extraként kérhető aktív lengéscsillapító-állítási lehetőség (EDC). Menet közben így kedvünk szerint választhatunk komfort, sport és normál fokozatok közül. A másik nagyon kellemes dolog a Servotronic kormányzás, ahol az EDC-hez hasonlóan kiválaszthatjuk a számunkra szimpatikus funkciót (sport, komfort). Az autóban találhatunk egy ún. "Power" gombot is, amivel eldönthetjük, hogy mind az 507 lóerőre szükségünk van-e, vagy megelégszünk a takarékos 400 pacival is. Az M6 fékei is kivételesek: az autó 100 km/h sebességről 36, 200-ról pedig 140 méter alatt képes megállni.
Az M6 karosszériája optikailag alig változott, azonban a BMW igyekezett megszabadítani az autót a felesleges terhektől, így több karosszériaelemet műanyagból vagy alumíniumból készítettek az eredetileg használt acél helyett. Így sikerült az autót 1,71 tonnára könnyíteni.
A hatalmas teljesítmény aszfaltra juttatása érdekében igen méretes kerekek kerültek az autóra: extra könnyű 19”-os kovácsolt alumínium felnik, elöl 255/40 ZR 19-es hátul pedig 285/35 ZR 19-es abroncsokkal.
A belső térben mindenhol Merino bőrborítással találkozhatunk. A két legszembetűnőbb változtatás a bőr M-es sportülések valamint az ablakra vetítő HUD (Head-Up Display), amely a széria 5-ösökben és 6-osokban található rendszerrel ellentétben nem navigácós és egyéb kiegészítő információkat közvetít, hanem a műszerfalról leolvasható fontosabb adatokat: sebesség, fordulatszám, aktuális sebességi fokozat stb. Így a sofőrnek vezetés közben csak a gyönyörű nők miatt kell elfordítania tekintetét az útról.
Az M6-os 2005 végétől lesz megvásárolható, egyelőre még ismeretlen áron.
|