Csodabogár
2004.12.06. 05:52
A harmadik projekt! Mondhatnánk így is, mely elnevezés nem véletlenül díszeleg az autó oldalán. A Török-Megavox csoport a kezdetek óta nagy hangsúlyt fektet a hangminőség autó építésbe, melynek eddigi gyümölcse a két aprócska Smart volt, melyek igen kiválóan szerepeltek a hazai és az európai versenyeken is. Az utód - azaz a harmadik projekt - hasonló babérokra törhet, azonban már alapjaiban különbözik elődjeitől!
|
 Cserebogár | A donor, azaz a hifi alapja, már nem egy csöppnyi Smart-ba került beépítésre, hanem egy tágasabb ám mégis hasonlóan jellegzetes, mondhatni egyedi autóba, a VW Beetle-be! Meg kell jegyezni, tökéletes választás volt ez a típus, hisz igazi kuriózumnak számít az utakon, annak ellenére, hogy már több éve megvásárolható. Külsőleg pedig nem is kell vadítani az autón! Nincs neon alatta, nincs 21 colos felni, nincs dupla kipufogó, nincs hatalmas szárny és hatalmas műanyag halmaz az autó körül, mégis így ahogy van, gyönyörű! Csupán a szolid matricázás utal arra, hogy ez egy csodabogár.
 Clarion HX-D2 | Ennél talán még fontosabb az autóba épített termékek, melyek közül a fejegység hasonló csemegének számít, mint maga az autó! Sőt! Ez a Clarion készülék szinte nem is kapható, csak rendelésre hazánkban! Az árlistákon csupán a Clarion DXZ948RMP-t láthatjuk, mint csúcs készülék, azonban jó tudni, hogy létezik ennél egy jóval komolyabb, a hangminőség kedvelőinek szánt típus is, melyet Amerikában DRZ9255 néven, míg a Clarion otthonában HX-D2-nek hívják! A készülék pontosan úgy néz ki, ahogy egy komoly, jó hangú fejegységnek kell kinéznie. Egyszerű, letisztult formavilág, könnyű kezelhetőség! |
|
 A triumvirátus közepe | Innen a jelek egy gm audio előerősítőbe landolnak, melyek természetesen válogatott alkatrészekből épülnek fel, a legjobb hangminőség elérésének céljából. Tovább haladva jel útján a csomagtérben kötünk ki, ahol 3db DLS RA 20, 2 csatornás erősítő látunk beépítve. A hajóablakokra emlékeztető üvegen (ez a motívum a panel tetején is visszaköszön, mely az erősítők hűtésében segédkezik) bepillantva látjuk a triumvirátust, melyből az egyik darab egy DLS W310B mélysugárzó életre keltésében segédkezik. A 25cm-es mélysugárzó szépen beépítve a pótkerék által felhasznált területet is felhasználva egy 21 liter környéki zárt ládában teszi dolgát.
 DLS R6A mélyközép | A másik két erősítő az első hangszórókhoz csatlakoznak, igaz nem direktben, hisz előttük, egy egyedi építésű - szintén gm audio által hegesztett - passzív hangváltót találunk. Innen vándorol tovább a jel egyik fele az első ajtóba épített panelben pihenő DLS R6A mélyközép hangszóróba. Ezt a típust szettben is meg lehet vásárolni, mely ára mindössze 40 forint környékén mozog. Azonban itt jelen esetben csupán a mélyközép hangszórót építették be, melyhez gondos válogatás után egy 30mm-es magassugárzót telepítettek az "A" oszlop tövébe!
 Egy korrket magassugárzó beépítés | A rendszer tehát nem egy bonyolult megoldás, mégis nagyon egyben van. A halandó igazából nem sok munkát láthat ebben az autóban, azonban nem árt tudni, hogy a munkálatok során apró darabokra szedték az autót, hogy a Dynamat Extreme zajcsillapító anyaggal szépen kibéleljék az ajtókat, a csomagtartót, a tetőt, és amit még értek! Majd a DLS RCA és Neotech hangszóró kábelek beépítése következett, a fa munkákkal párhuzamosan. Ezek után pedig jöhetett a teljes bőrözés, mely tökéletesen illik az autó külső és belső megjelenéséhez! Érdemes még megemlíteni a krómozott betéteket (az erősítők, hangszórók körül), az egyedileg készített kormány távirányítót, és a több, mint 1 hónapos munkát... |
|