Audi A4 DTM Edition
2004.12.06. 05:49
 Az Audi az Essen Motor Show 2004 keretei között mutatta be A4 DTM Edition névre hallgató tanulmányautóját, melyet a cég a versenyágban elért idei sikerei kihangsúlyozásaként készített el. Az új négykarikás azon vásárlókat célozza meg, akik egy kis plusz dinamizmusra vágynak ettől az alaphelyzetben is sportos szedántól.
Az autót az Audi új, 2 literes FSI, turbófeltöltővel szerelt motorja hajtja, a turbónyomást pedig egy cseppet meg is emelték ennél az exkluzív modellnél. Így a gyári verdához képest mind a teljesítmény, mind a nyomaték megnövekedett: az A4 DTM jelenleg 220 lóerőt és 300 Nm-t teljesít, ami mindkét esetben pontosan 20 egységgel jobb a gyári adatoknál.
Az S-line stílusában épült kasznit 20 mm-el lejjebb engedték, valamint keményebb sportrugók és gátlók kerültek az autó alá, a megnövekedett teljesítmény és a sportosabb kanyarvételek elősegítése érdekében. Mindehhez párosul még a gyönyörű, 18 inches, „sokküllős” könnyűfém felni garnitúra, mely stílusban az Audi DTM-ben használt keréktárcsáira emlékeztet. A nagyobb teljesítmény mellett a megállásra is gondolni kellett, így elöl - a gyárival ellentétben - jókora lyuggatott féktárcsákat találhatunk meg, e célnak szentelve.
Az autó külsőleg is nagyobb vizuális élményt okoz egy „szimpla” Audinál: a legszembetűnőbb módosítások az új küszöbök, a feketére fújt hűtőrácsok és tükrök, valamint a részben átszabott első lökhárító, melynek sportos megjelenését a rajta helyet foglaló további légbeömlők hangsúlyozzák. A csomagtartón egy rendkívül szolid légterelő toldat kapott helyet, a kipufogórendszer pedig 2db, egyenként 100 mm-es, krómvégben fejeződik be.
Az utastér sportosan elegáns megjelenését a több helyen felbukkanó DTM felirata fokozza, de ne feledkezzünk meg a komplett Recaro sportülés garnitúráról sem, melyet Alcantara és bőr bevonattal, valamint ezüstszínű varrással láttak el. Ugyanezek a stílusjegyek köszönnek vissza a kézifékkaron és a sebváltón is. A további felszereltség már csak a szokásos gyári full-extra: xenon-fényszórók, komfort-klíma, egy nagy halom légzsák, valamint az Audi legújabb fejlesztésű ESP rendszere.
|